In het klaslokaal op het gelijkvloers creëer ik een open leefruimte waarin keuken, eet- en zithoek hun plaats vinden. Een uitgestrekt keukeneiland vormt het enige vaste meubel en biedt voldoende kastruimte. We oriënteren het meubel in het donkerste gedeelte van de klas en gericht naar de voortuin toe, waar de zon gedurende de hele voormiddag en ook tijdens de middag vrij spel heeft. De eettafel staat in de lijn van het nieuwe raam en geeft uitzicht op de ramen aan de zijde van de voortuin. Onder het vaste raam komt ten slotte de zithoek die uitkijkt op de keukenblok waarin de TV wordt weggewerkt. Een grote koelkast en diepvries komen in de gang, net als het toilet. Vanuit de gang hebben we ook toegang tot het dakterras.
De eerste verdieping zal bestaan uit twee delen. De scheiding tussen bureauruimte en slaap- en badkamer wordt gevormd door een kastenwand met langs de achterzijde een lang bureaublad. De kasten zijn maximaal 2 meter hoog, evenals de wanden van de badkamer en inloopdouche. In de gang komt nog een kleine wasruimte en creëren we een kleine tussenverdieping om te genieten van de avondzon. Op de tweede verdieping krijgen de kinderen hun eigen slaap- en speelzolder, die ze nog delen met een kleine technische ruimte. Ze beschikken er ook over een eigen douche, lavabo en wc.
Dit alles zorgt er echter wel voor dat de volledige trappenconstructie in de gangen moet worden voorzien. Een ernstige uitdaging, die onze plannen dreigt te saboteren, ware het niet dat we op zondag 17 februari de puzzel opgelost krijgen. Wat aanvankelijk een fictief droomproject leek, komt stilaan dichterbij de werkelijkheid te staan. We ondertekenen de verkoopovereenkomst op 22 februari.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten